Klantevent IZI Motive en Marktplaats
IZI Motive is een bijzondere samenwerking aangegaan met Marktplaats. Samen hebben zij een koppeling ontwikkelt waarmee bedrijven in de automotive heel eenvoudig producten kunnen kopen en verkopen op Marktplaats. Een unieke oplossing voor een vrij starre branche die zeker niet voorop loopt op het gebied van e-commerce. De super gave oplossing die IZI Motive en Marktplaats nu bieden werd d.m.v. een klantevent gepresenteerd.
Het klantevent: "De online toekomst van auto-onderdelen" werd gehouden bij Dinalog (Dutch Institute for Advanced Logistisch) te Breda. Samen met een marketeer van Marktplaats mocht ik de voorbereidingen van dit event op mij nemen. Marktplaats zorgde voor de benodigde exposure en ik maakte de uitnodigingen, zorgde voor de administratieve verwerking van de aanmeldingen en het regelen van een professionele ontvangst bij binnenkomst. Daarnaast hoorde uiteraard het ontwerpen van de flyers, tarievenlijsten en de roll up banner tot mijn werkzaamheden :-)
Het uitgangspunt van het evenement was het centraal stellen van de (potentiële) klant. De zakelijke klant maar zeker ook de consument. In de presentaties werd aandacht besteedt aan vragen als: Wie is die klant precies? En hoe ziet het online koopgedrag van de consument eruit? En van de zakelijke klant? En welke rol speelt de online showroom in de aankoopfase anno 2015 en in 2020?
Sprekers tijdens het event waren Wouter Geerlings (Business Development Manager bij Marktplaats), Paul Spijkers (Algemeen directeur IZI Motive) en een verrassende gast spreker. De opkomst was verrassend groot en er werd aandachtig geluisterd naar de verschillende presentaties. Je kon merken dat het publiek, ondanks de bezwaren die deze branche nog heeft op het gebied van e-commerce, toch wel begint open te staan voor vernieuwing.
Het was een interessante dag waaraan ik met veel plezier heb meegeholpen. Nu volgt de follow up en ik ben benieuwd wie er als eerste overstag gaat.
Auteur: Yvonne Heijdra