Studio Hey is trotse sponsor van F1 Vriendengroep Limburg
Voor het 2de jaar op rij sponsort Studio Hey de F1 Vriendengroep Limburg. Dit jaar niet met een financiële bijdrage maar door ze te ondersteunen bij het professionaliseren van hun uitstraling. De groep wilde graag een eenduidig beeld neerzetten en waren daarom op zoek naar een eigen logo. Die taak nam ik maar al te graag voor mijn rekening.
In het logo wilde ik de vrienden zelf laten terugkomen en ben daarom uitgegaan van een foto van de heren tijdens een eerder weekend. Op die foto staan de mannen gebroederlijk naast elkaar en dit beeld is als silhouet uitgevoerd in het logo. De kleuren zwart, grijs en rood zijn natuurlijk echte race kleuren en heb ik daarom gekozen als huisstijl kleuren voor de vriendengroep. Het draait voor de vrienden, tijdens het jaarlijkse bezoek aan Spa Francorchamps, natuurlijk niet allemaal om de Formule 1 (ook al zeggen ze van wel tegen de thuisblijvende vrouwen ;-)), maar de F1 is wel de aanleiding en onderdeel van de officiële naam van de groep en heb ik daarom prominent laten terugkomen in het ontwerp.
Het logo werd met veel enthousiasme ontvangen, maar toen kwam natuurlijk gelijk de vraag of ik ook een Facebookpagina voor ze kon opzetten. Dus dat heb ik ook maar “even” gedaan. Die Facebookpagina blijkt een daverend succes, de berichten blijven de afgelopen dagen maar voorbijkomen en het aantal volgers groeit bijna ieder uur!
De vriendengroep wordt ieder jaar groter en professioneler en de feesten die zij organiseren op “hun camping” zijn inmiddels enorm populair onder de F1 bezoekers. Om gemakkelijk herkenbaar te zijn tussen alle andere kampeerders heb ik een spandoek ontworpen. Dit spandoek heeft een afmeting van 4 x 1 meter en heb ik laten drukken op PVC, door de metalen ringen is deze overal eenvoudig te bevestigen. Het spandoek heeft inmiddels een mooie prominente plek aan de voorkant van de tent gekregen en zorgt voor een stuk extra exposure.
Doordat de groep veel bezoek van buitenaf krijgt is het belangrijk om te kunnen herkennen wie er bij de groep hoort en wie niet. De leden van F1 Vriendengroep Limburg betalen namelijk allemaal vooraf “contributie” en kunnen dus het hele weekend gratis eten en drinken. Buitenstaanders zijn van harte welkom maar er wordt wel een vrijwillige bijdrage gevraagd, zodat het feest ook het volgend jaar weer gehouden kan worden. De vriendengroep wordt ieder jaar omvangrijker en na een paar biertjes wordt het dan opeens een stuk lastiger om te herkennen wie er nu eigenlijk wel of geen lid is. Daarom wilde ze ook graag polsbandjes met logo hebben en heb ik ook dit item voor hen ontworpen en geregeld.
De vriendengroep heeft dit jaar ook behoorlijk wat media-aandacht weten te trekken. Een van de organisatoren werd geïnterviewd door L1 radio, een Engelse zender kwam al even filmen en ook andere lokale media hebben interesse getoond om een item over de groep te maken. Een erg succesvol jaar voor de mannen dus en ik ben erg trots dat ik daar met Studio Hey een bijdrage aan heb kunnen leveren!
De foto’s hieronder geven een kleine impressie, heb je daarna nog niet genoeg gezien? Bezoek dan ook eens hun Facebookpagina. Maar wees gewaarschuwd…het is een mannenweekend dus uncensored material… ;-)
Auteur: Yvonne Heijdra