Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

 

 

BLOG
BEKIJK PORTFOLIO
+31 (0)85 047 0547

Grafische vormgeving

Logo & huisstijl ontwerp

Ieder bedrijf heeft een eigen identiteit nodig om de herkenbaarheid van de organisatie te verhogen en de interne- en externe communicatie te versterken. Een logo en bijpassende huisstijl kunnen niet ontbreken bij het creëren van deze identiteit. Logo en huisstijl zijn bepalend voor de bedrijfsuitstraling en worden door Studio Hey daarom samen met de klant afgestemd. Voorafgaand aan het ontwerpproces gaan wij eerst met u om de tafel zitten om te inventariseren wat u met uw organisatie wilt uitstralen. Gaan we voor zakelijk en formeel, transparant en informeel, creatief, speels of gooien we het over nog een andere boeg? Welke kleuren, soort lettertype en papier wilt u gebruiken etc. Indien u zelf nog niet duidelijk voor ogen heeft wat deze uitstraling zou moeten zijn, dan kan Studio Hey hierin adviseren.

Nadat de gewenste uitstraling bepaald is, ga ik aan de slag met ontwerpen. U ontvangt een aantal schetsen voor een logo en in overleg met u bepalen wij welke schets uitgewerkt zal worden tot een definitief logo. Zodra het logo een definitieve vorm heeft, wordt het ontwerp van de huisstijl verder uitgewerkt, zoals uw visitekaartjes, briefpapier, enveloppen etc.

Offline media en drukwerk

Wanneer we op zoek zijn naar informatie en dit snel willen hebben, raadplegen we massaal het internet. We “Googlen” met zijn allen heel wat af, er worden elke dag miljarden zoekopdrachten uitgevoerd in Google. Bekijk eens deze infographic van Google en verbaas je over de getallen die hierin genoemd worden.

Online communicatie wordt dus steeds belangrijker maar dat betekent niet dat offline communicatie niet meer werkt. De stroom aan informatie die we via het internet aangeboden krijgen is overweldigend en vluchtig.

Drukwerk biedt een welkome onderbreking van al die digitale informatie en is een rustpunt in de snelle wereld om ons heen. Er is toch niks heerlijker dan onder het genot van een kop koffie of thee door een fijn tijdschrift te bladeren  of een boek te lezen? Drukwerk is meer dan alleen informatie, het is beleving. Goede vormgeving, mooi papier het geeft een fijn gevoel. Een mooie kaart in de brievenbus ontvangen is toch net wat specialer dan een bericht via internet. En wanneer dat online bestelde artikel in een mooi pakket samen met een persoonlijk briefje wordt geleverd, krijg je het gevoel dat je een beetje jarig bent. Met drukwerk kunt u verassen en iets extra’s bieden.

Ook de offline media, zoals huis aan huis bladen doen nog steeds mee. Uit onderzoek van GFK (NOM HAH-kranten Monitor 2016) is gebleken dat we ook nog volop huis aan huis bladen lezen en het zien van advertenties in deze bladen ook nog steeds aanspoort tot het doen van een aankoop. Offline media moeten we dus niet negeren, want het werkt nog steeds.

Crossmediaal: de verbinding tussen offline en online

Online en offline communicatie zijn al lang geen van elkaar losstaande middelen meer en wordt steeds vaker met elkaar verweven, een gedrukte brochure kan ook in digitale/interactieve vorm gepubliceerd worden op uw website en diezelfde brochure kan tevens geschikt gemaakt worden voor tablet, mobiele telefoon of een ander mobiel apparaat.

Een print advertentie kan voorzien worden van een CTA (call to action) met een verwijzing naar een artikel of speciale landingspagina op uw website. Door scanbare markers zoals QR-codes in uw drukwerk op te nemen kunt u de ontvanger verassen met divers extra’s, zoals aanvullende informatie, video’s en beeldmateriaal.

Door offline met online te verbinden, wordt uw communicatie versterkt en kunt u op laagdrempelige wijze meer traffic naar uw online communicatiemiddelen genereren. Deze crossmediale communicatie kan Studio Hey voor u verzorgen. Bekijk bijvoorbeeld de brochure van Rondagroep, deze is als drukwerk en in digitale vorm opgemaakt. De digitale versie is voorzien interactieve elementen en biedt extra achtergrondinformatie via opgenomen links.